RENTETAN CATATAN HARIAN UNTUK RENUNGAN DAN KENANGAN

JAUH MANA PUN JARAK KITA....LAMA MANA PUN TAK JUMPA....KITA TETAP PANDANG LANGIT YANG SAMA..JADI KITA DEKAT SEBENARNYA, DEKAT DIHATI....

Monday, June 29, 2009

Sunyi ditengah keriuhan


Pemandangan cantik didepan kem PLKN,Gopeng.Mendamaikan hati...



Pagi2 bertolak semula kekemPLKN,seawal 5 pagi terjaga dari tido dan menggoreng mihun untuk ditinggalkan dan memasak nasi serta menggoreng ayam.Penat tapi itu lah saya yang akan memasak dulu untuk anak2 kalau akan kemana2.


Sampai dikem jam 7.30 pagi,bersama rakan setugas bersarapan mihun didewan makan.Memulakan tugas dengan ramainya wira dan wirawati yang mengadu sakit hari ini.




Demam,batuk,selsema,sakit yang ringan2.....petang berehat dibilik sekejap dan balik semula keklinik.Bawa laptop keklinik dapat lah mencatat serba sedikit...terasa sepi,sunyi dan rindu...entah lah mungkin sebab perubahan usia membuatkan hati kadang2 tak tenang dan keliru...teringat pada semua yang dikasihi..suami,anak2..dalam sepi kadang2 air mata mengalir tanpa disedari..duduk ditepi kolam didepan klinik,angin bertiup kencang, daun2 buluh yang kering gugur kebumi...pemandangan cantik didepan klinik dan telatah para pelatih PLKN ini menceriakan sedikit hati yang sepi..


Adik menalipon dan mengusik saya ...babah demam rindu mama....sebenarnya suami saya memang dah selsema pagi tadi.Minggu ni asyik bertugas luar,kePerlis,Pulau Pinang,kena pulak cuaca panas sejuk,akhirnya dapat selsema.


Cuaca persekitaran panas,para pelatih PLKN yang beriadah dipadang nampak penat dan merah padam muka masing2 dek pancaran matahari.Tapi nama pun remaja..semua diaorang tak kisah,malah nampak enjoy dan seronok.sorak dan keriuhan menandakan kegembiraan mereka sebagai anak Malaysia yang merdeka.Gelak tawa dan gurau senda mereka menceriakan suasana tapi hati ini tetap sunyi...
Malam semua pelateh ada aktiviti di dewan,menyanyi lagu2 patriotik dan paling menyentuh hti bila mereka menyanyi ramai2 lagu Warisan Bangsa yang pernah dinyanyikan oleh Allahyarham Sudirman.Sayu dan menaikkan semangat untuk lebeh mencintai bangsa dan negara.

No comments:

Post a Comment